Alla inlägg under november 2010

Av Emmelie Halsen - 23 november 2010 21:34

Hello everybody!


Måste få skriva av mig lite just nu. Mkt saker som är på g. Hela mitt tanke sätt håller på att förändras på grund av min kurs jag går. Förmodligen vet de flesta i min närhet vad jag gör på dagarna men för er som inte vet går jag en Service utbildning via Marknadspunkten som är inhyrda av Arbetsförnedringen. Just idag har vi pratat väldigt mkt om hur man uppfattas av andra och vad och vilka fördomar man har. Vi har även pratat om trakasserier och sådant. Kan säga en sak allafall gott folk, efter idag kommer jag tänka 24/7 på vad jag säger och hur jag uppfattas av andra. Vet att jag är en ganska rakt på och "in your face" med mina sexistiska skämt och min jargong. Visst, jag kan vara "allvarlig" när det väl behövs men OFTAST är jag den snuskiga och knäppa tjejen.


Har nog aldrig uppfattat att folk kan ta illa vid sig pga min approach och mitt sätt. Jag antar att är speciella på sitt sätt och genom detta uppfattas på ett sätt men aldrig uppfattat att någon kan ta illa upp för att jag är som jag är. Tror jag ska lugna ner mig ett antal kilo. Haha! Tror dock att mina kompisar kommer få stå ut med extra mkt just pga detta. Måste ju få utlopp för mina "dåliga skämt" och skämtsammatillvaro nån gång  ;) 


Visst, skämta kommer jag fortfarande göra men dock på ett mkt mer lugnare nivå. Tänka mer på vad jag ska säga och inte säga. What to do or not to do, that's the freaking fucking question! Haha! Där kom det, sry men det faktiskt MIN blogg du läser så du som läser denna blogg behöver absolut int bry dig om det jag skrev innan ( lugna ner mig alltså), kommer fortfarande skriva här och " knäppa mig". 


Med dom orden skrivna, så här kommer lite tok ... ENJOY!



       

Av Emmelie Halsen - 1 november 2010 19:40

God kväll bloggen!


Nu måste jag faktiskt ta upp en sak. Jag lovade mig själv att denna blogg inte alls skulle se ut som dom andra bloggarna jag haft och visst hittils har det väl gått bra men nu känner jag att en Norge resa skulle sitta helt awesome. Ni som läst mina andra bloggar och följt med mig till den vet detta men till dom som är helt nya. Jag är halvnorsk och i stort sett har jag varje åkt minst en gång till Norge. Bara för att vara och "ladda upp batterierna". För er som varit i Norge tidigare kanske förstår varför jag har denna längtan och för er andra, åkt ditt ffs! SKit i allt vad det finns för fördomar osv, det ÄR verkligen ett helt underbart land att fara till. Dyrt ja visst men helt underbar natur och folket där är sååååå mkt trevligare än torra svenskar! ( Jag dissar verkligen inte oss svenskar nu men som sagt, ni som varit i Norge förstår vad jag menar med detta ) .


Bara åka och sitta på en stol och njuta av den fina höst/vintersolen. Dricka en kopp kaffe och bara finnas. Det är till Norge jag åker när mitt humör börjar dala. När jag börjar gå in i depp period. Bara umgås med människor som vill umgås med mig och betyder något för mig. Vill att min karl ska få uppleva Norge som JAG upplever det. Det skulle betyda allt för mig att få åka dit inom en snar framtid.


           




"Käre Tomten, om du läser detta, jag har varit snäll iår och önskar mig endast en resa till mitt kära Norge med min älskade. Tack på förhand, Emmelie "


<3

Presentation


En tjej med klös ...

Omröstning

Vilken hårfärg skulle jag passa i ?
 Mörk brunt?
 Ljusa slingor?
 Brunt ?
 Svart?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Språk


Ovido - Quiz & Flashcards